sossusvlei naar swakopmund 350 km - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu sossusvlei naar swakopmund 350 km - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu

sossusvlei naar swakopmund 350 km

Blijf op de hoogte en volg nico

27 Oktober 2014 | Namibië, Swakopmund

26 oktober
's Morgens zijn we vertrokken naar Swakopmund ,via een prima maar stoffige weg langs bergpassen en door een dor en droog landschap.Via WalvisBay volgden we de kustweg naar het strandstadje .Swakopmund ligt ingeklemd tussen de hete Namibwoestijn en de koude Atlantische Oceaan.Het welvarende stadje ademt een duitse sfeer en de kuststrook ten noorden van Swakopmund is een van ' s werelds rijkste viswateren.'s Middags zijn we naar het strand gewandeld en hebben we een beetje het stadje bekeken.Een beetje saai want het was zondag en vrijwel alles was dicht
27 oktober
Na het ontbijt zijn we met een busje met een paar andere mensen vertrokken voor een Living Desert Tour.We hadden een fantastische gids en zijn op zoek gegaan naar bijzondere beesten die zich hebben aangepast aan het leven in de woestijn.Het was interessant om te zien wat er allemaal onder het zand leeft en vol bewondering hebben we gekeken naar onze humoristische gids die door sporen precies wist waar we de beestjes konden vinden.Zo toverde hij een grote witte spin onder het zand vandaan(dancing white lady),een zeer giftig exemplaar.Ook hebben we de skinless legless wizzard gezien,een transparante namib dune gekko en een adder.Het leuks was de dessert kameleon,die met zijn tong de door de gids meegebrachte meelworm afpakte en telkens van kleur veranderde.'s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een gezellig restaurantje aan het strand.Natuurlijk vis.