Damaraland-Etoshapark (Andersons Camp) 320 km - Reisverslag uit Namutoni Gate, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu Damaraland-Etoshapark (Andersons Camp) 320 km - Reisverslag uit Namutoni Gate, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu

Damaraland-Etoshapark (Andersons Camp) 320 km

Blijf op de hoogte en volg nico

01 November 2014 | Namibië, Namutoni Gate

30 oktober
Onze volgende bestemming is het kurkdroge onherbergzame Etosha National Park,het grootste beschermde wildgebied van Namibie.Van een park kun je eigenlijk niet spreken,van west naar oost meet het meer dan 350 km en de oppervlakte is maar liefst 22270 km2.Het park dankt zijn naam aan de droge zoutpan,die bij regenval volloopt.Dat is echter al twee jaar niet gebeurt.Deze dag verblijven we in het Ongavareservaat,aan de zuidkant van Etosha.We overnachten in een soort tenten op palen.Het centrale gebouw heeft een prachtig uitzicht op een drinkplaats,waar we meteen bij aankomst al veel dieren zagen's Middags hebben we een gamedrive gemaakt,waarbij we veel olifanten,witte neushoorns en leeuwen hebben gespot.
31 oktober
Vanaf Ongava(Andersons Camp) zijn we het park ingereden naar het oostelijke gedeelte.Het is maar 175km,maar je kunt er wel de gehele dag over doen want overal zie je beesten.Er zijn veel drinkplaatsen waar je de meeste kans hebt veel dieren bij elkaar te zien.Onderweg hebben we dan ook veel giraffen,zebra's,leeuwen,gnoes en olifanten gezien.
Terwijl we aan het rijden waren zagen we een leeuw die net een zebra had gedood.De leeuw lag nog uit te blazen met zijn bek open,trots op zijn prooi.
's Avonds hadden we vanaf het terras van onze lodge weer een prachtig uitzicht op een drinkplaats.
1 november
Vanmorgen zijn we om vijf uur opgestaan voor een gamedrive met een ranger.Wel heel vroeg ,maar de dieren zijn dan het meest actief.De tocht duurde 5 uur en we hebben weer veel wild en vogels gezien.Tijdens de lunch hebben we vanaf onze lodge nog een olifant een boom zien slopen en daarna zijn we lekker gaan uitrusten bij onze lodge
NB.Het overzenden van foto's is zo'n moeilijke zaak dat ik de bijbehorende foto's aan jullie ga sturen vanuit Kaapstad.

• 01 November 2014 - 19:23

Annette Wassington@hotmail.com:

Zoals vaker........stinkend jaloers!
    xxx

• 02 November 2014 - 17:20

Rida:

Dit was weer een geweldig verhaal, wat hebben jullie een prachtige reis.
    Wij hebben vanmiddag een wandeling door de duinen gemaakt. Her is hier fantastisch weer ± 20 gr.
    Tot spoedig horens en geniet ervan. Groetjes Jaap en Rida.