Vanuit Waterberplateau naar Windhoek 300 km - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu Vanuit Waterberplateau naar Windhoek 300 km - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu

Vanuit Waterberplateau naar Windhoek 300 km

Blijf op de hoogte en volg nico

06 November 2014 | Namibië, Windhoek

4 november Onze rondreis zit er op.
Het was veertien dagen lang een geweldige ervaring.Het land is groot.Het is qua oppervlakte 20 keer zo groot als Nederland en het telt slechts 2,2 miljoen inwoners.
De temperatuur schommelde tussen 28 en 38 graden.We hebben een dag regen gehad,nadat het 's nachts in het Etoshapark enorm gestormd en geregend heeft.
De wegen zijn goed begaanbaar,met in het westelijk deel vrijwel uitsluitend gravel en zand en in het oostelijk deel asphalt.
Het land is redelijk welvarend door de vondst van diamant,door de visserij(Walvis Bay en Swakopmund) en door het opkomend toerisme.De toeristen zijn voor 80% duits vanwege de historie.Tot Kaiser Wilhelm in 1918 gedwongen werd de kolonien op te geven was Namibie een duitse kolonie.Daarna werd het bij Zuid Afrika gevoegd om pas in 1992 onafhankelijk te worden.Iedereen spreekt Engels en Afrikaans.Velen echter ook nog Duits.
Zwart en blank leven in goede harmonie samen en de situatie met Zuid Afrika is onvergelijkbaar.Ook is het land politiek zeer stabiel.
Tot zover Prof.N.Geusebroek

• 07 November 2014 - 12:08

Rida Molog:

En nu genieten van de heerlijke wijnen en het eten in Stellenbosch.

Hier is het nu koud en stormachtig, dus geniet nog maar even van de heerlijke temperatuur.

• 11 November 2014 - 00:27

GITTE:

Ik heb tot nu toe genoten van jullie verhalen en mooie foto's, belevenissen die jullie mee naar huis kunnen nemen en daar nog van kunnen genieten, verder goede reis...