Etoshapark naar Waterbergplateau 360 km - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu Etoshapark naar Waterbergplateau 360 km - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu

Etoshapark naar Waterbergplateau 360 km

Blijf op de hoogte en volg nico

05 November 2014 | Namibië, Waterberg

2 november
Wat we nog niet meegemaakt hebben is nu een feit.Regen.Het heeft vannacht een korte tijd hevig gestormd en ook fors geregend.Gelukkig hadden we de avond gamedrive overgeslagen,want diegenen die wel zijn gegaan hebben de volle laag gekregen.
Ook tijdens de lange rit vanuit Etosha naar Waterberg hebben we regelmatig regen gehad.Onderweg zochten we in een stadje iets om te lunchen.Bij toeval zagen we een bordje Crocodile Farm en we hebben daar heerlijk krokodil gegeten.Op de farm hebben we onze ogen uitgekeken naar de enorme hoeveelheid kroko's in alle leeftijden.De jonkies waren het leukst en de grote angstaanjagend.Gerda wilde nog een tasje kopen,maar ze kreeg geen korting dus geen deal.
Verder door naar Waterbergplateau langs een zeer drukke weg (heel bijzonder).Het is echter de verbinding tussen de parken in het oosten en noorden met Windhoek.Bovendien was het zondag ,dus velen keerden terug naar huis.Onderweg werden we achterna gezeten en tot stoppen gedwongen door een heuse politieauto met zwaailicht,omdat we een roadblock hadden genegeerd.Na enig heen en weer gepraat mochten we verder van de aardige politieman.De lodge lag midden in de natuur en hij was moeilijk bereikbaar langs hobbelige paden.Uiteindelijk zijn we dan toch op onze laatste plaats van bestemming aangekomen.
3 november Waterbergplateau
Prachtig weer.
We hebben besloten naar Kakarara te gaan.Enerzijds om te tanken en anderzijds omdat daar dagelijks markt is.De manager van de lodge wist een kortere route.Dat scheelde 40 km.Eindelijk werd ik gedwongen mijn 4x4 te gebruiken.Slippend en stuiterend hebben we het zandpad van 30 km afgelegd.Gerda vond het enig.De markt is een dagelijks trefpunt.De plaatselijke dames dossen zich helemaal uit in prachtige outfits.We waren daar absoluut de enige toeristen,maar iedereen vond het prachtig.Toen zijn we doorgereden naar de Cheetah Conservatory.In dit park leven van oudsher cheetahs en dit centrum is opgezet om mismaakte enbeschadigde cheetahs en luipaarden op te vangen,medisch te verzorgen en om daarna de dieren weer terug te zetten in de natuur.Met een ranger zijn we het park ingegaan om cheetahs en luipaarden te zien,nadat we een uitgebreide rondleiding in het centrum hadden gehad.Vervolgens snelt terug naar de lodge voor de laatste gamedrive.Het Waterberpark biedt eigenlijk minder dan wat we al gezien hebben.We hebben wel weer genoten van de sfeer,de geluiden,de ondergaande zon en de wilde dieren.We gaan pakken voor de reis morgen.Eerst met de auto naar Windhoek en dan in de namiddag met het vliegtuig naar Kaapstad.

• 05 November 2014 - 11:46

Rida Molog:

Vol bewondering lees ik jullie verhalen, Gerda ik kan mij voorstellen als je geen korting krijgt op het tasje, wat toch al aardig aan de prijs is, zou ik ook zeggen, dan hou je het maar.
    Nogmaals veel plezier en een goede reis.