windhoek-sossusvlei (360 km) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu windhoek-sossusvlei (360 km) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van nico geusebroek - WaarBenJij.nu

windhoek-sossusvlei (360 km)

Blijf op de hoogte en volg nico

26 Oktober 2014 | Namibië, Windhoek

24 oktober
Sossusvlei ligt in zuidelijke richting.Het eerste stuk is asphalt,maar na 60 km.gaan we van de hoofdweg af en de wegen zijn dan allemaal van gravel.Er is weinig verkeer op de weg en bij elke tegenligger ontstaat een enorme stofwolk waardoor je een paar seconden helemaal niets kunt zien.De weg is zeer goed berijdbaar en we rijden zo een paar uur tot we bij Solitaire komen.Op de kaart lijkt het of we met een dorpje te maken hebben,maar het blijkt niet meer dan een benzinestation,een bakkerij,een restaurant en een winkel te zijn.Elke gelegenheid om te tanken pakkken we aan,want de benzinepompen zijn schaars.Na deze stop is het niet meer zo ver en we komen om ongeveer drie uur aan in onze lodge.Deze blijkt op palen gebouwd te zijn en biedt een wijds uitzicht op de omgeving en in de verte de zandduinen.Centraal is een receptie en restaurant gebouwd en alles is met houten looppaden op palen met elkaar verbonden.We zijn hier echt een met de natuur en het geeft een weldadig gevoel van wijdsheid en rust.We kijken uit op de oudste woestijn ter wereld van 55 miljoen jaar oud,genaam de Namib
25 oktober
Onder luid protest van Gerda zijn we om vier uur opgestaan en zaten om half vijf in de auto van de ranger.Het was pikdonker,hetgeen ons,net als gisteravond,een prachtig gezicht gaf op de sterrenhemel.Doordat het echt donker is kun je nu eens goed de sterren zien.De lodge waarin we logeren is de enige lodge die in het Namib Naukluft Park ligt zodat we dan ook ver voor de andere toeristen op de plaats van bestemming zijn.Het is nog donker en de eerste zonnestralen veranderen in een klap onze wereld.De donkere bergen blijken gele en rode duinen te zijn.Zie de foto's.De rode kleur komt door het ijzergehalte van het zand.We hebben met z' n achten (de busbezetting) Big Mama beklommen.Moeilijk,maar te gek.Onze gids zei dat het eigenlijk verboden was voor personen boven de zestig.Na een heerlijk ontbijt onder een boom zijn we met diverse stops teruggereden naar de lodge,waar we om 11 uur aankwamen.We hebben besloten de rest van de dag bij het zwembad door te brengen.Gerda met Tirza van Grunberg

• 26 Oktober 2014 - 22:44

Rida:

Wat een ervaring, dit vergeet je nooit weer. Nico met jou conditie mag jij altijd mee om de berg te beklimmen en zo oud zie je er ook niet uit. Ben benieuwd naar de verdere verhalen. Groetjes Rida.